Znaczenie marki w obecnym świecie

Marka w świetle obecnego marketingu jest wartością nadrzędną. Wyrobienie dobrej opinii jest kwestią długiego czasu zaplanowanych strategii związanych z reklamą, wykorzystywania odpowiedniego wzorca zachowania wobec klienta, oraz w czasie rozkwitu mediów społecznościowych – szybkiej i właściwej reakcji na wydarzenia medialne.

Zegarki diesel
Na działania marketingowe wydaje się ogromne sumy pieniędzy, w największych firmach grupy specjalistów analizują każdy ruch firmy w mediach, rozpatrują rozmaite możliwości przyciągnięcia odbiorcy i stworzenia w jego oczach korzystnego wizerunku. Aktualnie nawet media społecznościowe są całodobowo obserwowane w aspekcie sympatii zwykłych ludzi do danego produktu. Wszystko dlatego, że odbiorca emocjonalnie przywiązany do marki będzie sięgał po towar nią sygnowany właściwie bez zastanowienia.

Walka o klienta

Najbardziej pożądanym powodzeniem marki jest sytuacja, kiedy klient myśląc o jakimś szeroko pojętym produkcie, kojarzy go z konkretną marką. Bardzo dobitnym przykładem jest na przykład marka Adidas, której nazwa większej części ludzi kojarzy się z obuwiem sportowym. Jej największym rywalem jest firma Nike, która w latach 90 przejęła spory kawałek rynku swoimi produktami oznaczonymi marką Jordan. Segment odzieży jest właściwie prawdziwym polem walki pod względem marketingowym, co stwierdza się przyglądając się podziałowi tegoż między różne marki. Przykładowo segment odzieży jeansowej kojarzy się z paroma markami o długiej tradycji – jak Big Star czy Diesel. Ta pierwsza zdobyła swoją w gronie mieszkańców USA, druga z kolei wywodzi się z Włoch i zdobywała własną renomę wśród odmiennej grupy klientów. Tylko u nas – produkty znanych producentów: link do strony

Wojna z potentatami

Kuchnia wyposażona urządzeniami marki Franke

Autor: Franke
Źródło: Franke

Młodsze firmy, żeby zyskać jakąś część rynku, polecają produkty przeznaczone dla konkretnej grupy klientów. Doskonałym celem dla specjalistów od marketingu jest grupa ludzi młodych, pod tym względem liczy się na sentyment odbiorcy i na długotrwałe przywiązanie do produktów. Przykładem marki kojarzącej się z młodymi osobami jest Fossil, który oferuje rozmaite dodatki do ubrań. Jeszcze odmiennym rodzajem rynku jest rynek wyspecjalizowany, gdzie klient posiada duże zasoby finansowe, ale ma inne potrzeby, niż pozostali odbiorcy. Niektóre firmy swoje produkty dedykują właśnie specjalistom i są powszechnie używane głównie w tego typu środowiskach. Dobrym przykładem jest Franke – marka kojarzona głównie przez kucharzy i właścicieli restauracji. Popularne produkty w niskich cenach – Franke opinie