Co to jest reklama zewnętrzna? Czy warto ją wykorzystywać? Jakie są rodzaje tego typu reklamy?

Rodzaje marketingu, jaki można spotkać właściwie w każdym miejscu, czyli po wyjściu z domu lub miejsca pracy, jest outdoor, co oznacza reklamę zewnętrzną. Wśród najbardziej często stosowanych można spotkać wiele rodzajów, jak plakaty, billboardy lub telebimy. Chociaż dotarcie do klienta za pomocą wizualnego środka przekazu jest niezwykle skuteczne, to niektórzy twierdzą, iż taki typ reklamy może zaśmiecać centrum miasta.

reklama outdoor
Autor: David Barrie
Źródło: http://www.flickr.com
Reklama zewnętrzna, nazywana jest również out-of-home, razem z rozwojem technologii jest kojarzona z wielkoformatowymi nośnikami, jakie są umieszczane w centrach miast.Przeznaczona jest najczęściej do osób, które przemieszczają się po ulicach, a jej celem nie jest przekazanie jak najbardziej znacznej ilości informacji, lecz zwrócenie uwagi na dany produkt. Obejmuje rzeczywiście szeroki zakres oferowanych form, czyli zaczynając od standardowych plakatów po sieć telebimów takie jak np: telebimy w mieście (telebimy w mieście). Sporym zainteresowaniem cieszą się reklamy zewnętrzne dostrzegalne na budynkach, przystankach czy środkach komunikacji miejskiej, czyli na autobusach czy tramwajach. Takie reklamy nieodłącznie kojarzą się ze aktualnym miejskim krajobrazem, to miejski krajobraz. Efektywność outdooru będzie zapewniona, jak wizualizacja będzie posiadała jak najmniej słów, zaś skupi się na elementach plastycznych. Dość często wystarczające jest nawet zamieszczenie choćby jednego słowa, może to być nazwa firmy. Bardziej istotne są interesująco zaprezentowane obrazy, ażeby marka mogła zostać zapamiętana.



billboardy
Autor: Peter Cartledge
Źródło: http://www.flickr.com
Co ważne, przygotowywanie zewnętrznej kampanii promocyjnej to nie może być jedynie przypadek, ale wszystko musi wynikać z najlepiej przemyślanych decyzji, dlatego warto poświęcić przygotowanie tego rodzaju kampanii odpowiedniej firmie, jak billboard Radom tzn: medas media outdoor (medas media outdoor). Przede wszystkim powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na hasła reklamowe, nie zaś na sam wygląd, gdyż reklama zewnętrzna działa na ludzi, jacy są w pośpiechu. Osoba, która szybko przemierza ulice tylko na chwilę zwróci uwagę na dany element reklamowy, powinien być więc rewelacyjnie przygotowany, wtedy będzie jak najbardziej efektywny. W przeciwnym wypadku nasza reklamowa może mieć problem, aby być dostrzeżona, a co dopiero zapamiętana. Tego rodzaju reklama jedynie działa jak zapada w pamięć, trzeba więc postarać się z całych sił, aby tak właśnie było.