W jaki sposób zadbać o wizerunek firmy

Identyfikacja wizualna to termin, jaki mieści w sobie zbiór fragmentów konstruujących całościowy wizerunek firmy w oczach nabywców. To podstawowe narzędzie przy tworzeniu spójnego systemu komunikacji firmy, który wyróżni ją w jakiś sposób z konkurencji oraz stanie się dla niej unikalnym znakiem rozpoznawczym, w związku z tym należy zwrócić na nie nadzwyczajną uwagę.


logo
Autor: http://www.halaludowa.wroc.pl
Źródło: http://www.halaludowa.wroc.pl
Na identyfikację wizualną komponuje się bardzo dużo czynników, między innymi nazwa i logotyp firmy. Są to składniki newralgiczne dla identyfikacji przedsiębiorstwa przez nabywców. Prawidłowo opracowane logo przykuwa spojrzenie, zapada w pamięć oraz podnosi świadomość marki wśród nabywców. Może też znacznie powiększyć wartość firmy. Często zdarza się, iż wyroby danej firmy są w wyższym stopniu pożądane ze względu na logotyp, który w jest postrzegany przez klienta jako coś kultowego, a jednocześnie wciąż wpisującego się w aktualne trendy.

Dla identyfikacji wizualnej (ciąg dalszy tego materiału> kliknij ten adres https://www.plecaki.com.pl)firmy ważna jest również kolorystyka wykorzystywana w kreowaniu obrazu przedsiębiorstwa. Konkretne kolory mogą nieść ze sobą pewne przesłanie i symbolikę, np.: srebrny, szczególnie metaliczny, będzie odnosił się w wyższym stopniu do branży hi-tech, róż do firm zorientowanych na kobiety, z kolei firmy związane z ekologią częstokroć używają kolorów związanych z naturą, takich jak zieloności i brązy.
W skład CI wchodzą także inne materiały wizualne wykorzystywane przez przedsiębiorstwa, poczynając od papieru listowego, wizytówek, broszur informacyjnych, ulotek ofertowych, przez narzędzia reklamowe takie jak plakaty a także billboardy, po akcesoria, a nawet stronę WWW. Obszar narzędzi identyfikacji wizualnej jest nadzwyczaj szeroki, stąd istotne dla efektywnej komunikacji firmy jest to, by kreowany wizerunek był spójny, ponieważ nieporównywalnie podnosi to efektywność przedsięwzięć marketingowych oraz silniej oddziałuje na świadomość nabywców - www.ckim.pl/portfolio/identyfikacja-wizualna.


logotyp
Autor: METROHOUSE & PARTNERZY S.A.
Źródło: METROHOUSE & PARTNERZY S.A.
Narzędziem przydatnym dla podtrzymania całościowego systemu prezentacji firmy jest Księga Identyfikacji Wizualnej. Jest to wewnętrzny dokument, zawierający komplet danych dotyczących używanej przez firmę symboliki: logotypu, nazwy, kolorów, czcionek oraz sposobów ich zastosowań. Aktualnie wiele firm na rynku zajmuje się tą tematyką. Wystarczy wbić w wyszukiwarkę wyrażenie: identyfikacja wizualna Wrocław, żeby otrzymać całą masę rezultatów.