• ul. Kłosowa, 63-410 Ostrów Wielkopolski

Projektujemy sklep internetowy – o czym trzeba pamiętać?

Dziś większa część handlu funkcjonuje w internecie. Żeby utrzymać się na współczesnym rynku, trzeba mieć sklep internetowy, którego oferta przyciągnie potencjalnych klientów. Wiele osób popełnia jednak podstawowe błędy przy tworzeniu sklepu online, niwecząc tym samym swoje szanse na sukces.

Przygotowując sklep internetowy, należy pamiętać o dwóch głównych zasadach: każdy sklep (zobacz także technika grzewcza wrocław) musi mieć określoną branżę oraz grupę docelową i musi być przyjazny dla użytkowników. Co to oznacza? Projekt sklepu internetowego musi określać, do kogo oferta ma trafiać. Zupełnie inny wygląd oraz odmienny charakter tekstów będą mieć sklepy: z ubraniami dla nastolatków, z elementami wyposażenia wnętrz, z akcesoriami dla motocyklistów.

Internet

Autor: Serge Kij
Źródło: http://www.flickr.com

Jeżeli z kolei chodzi o to, co zrobić, żeby sklep [koniecznie zobacz myjka ultradźwiękowa] był przyjazny dla użytkowników, to należyzwrócić uwagę na ergonomiczność samej witryny, łatwość w dostępie do konkretnych informacji i czytelność sklepu online.

Prawidłowo wykonany projekt sklepu internetowego niewątpliwie pomoże uzyskać przydatność strony. Jak to zrobić? Zobacz ofertę. Menu musi być zrozumiałe, zakładki muszą być dobrze podpisane, tak, aby nie budziły wątpliwości, do jakiego działu sklepu odsyłają. Istotne jest, by klient, robiący zakupy w naszym sklepie, nie czuł się zagubiony z powodu braku informacji, ale nie może również czuć się przytłoczony nadmiarem tekstu i grafiki. Najczęściej powielane błędy to brak cen przy produktach oraz brak wyszukiwarki, która umożliwiłaby sortowanie towarów na przykład pod względem ceny, czy typu.

Użytkownicy internetu, robiący zakupy w sklepach wirtualnych, nie tolerują też dodatkowych okienek reklamowych oraz źle sformatowanych tekstów – długie teksty, bez podziału na części, naprawdę źle się przyswaja. Najlepiej odbierane przez klientów są te sklepy, które oprócz produktów, oferują również darmowy dostęp do informacji branżowych, np. sklep z odzieżą narciarską może utworzyć w swojej witrynie podstronę z poradami, dotyczącymi tego, jak należy wybierać spodnie, albo rękawiczki. Tego typu działania to nie tylko szansa na zwiększenie zainteresowania witryną, ale też sposób na jej lepsze wypozycjonowanie. My wiemy, jak zrobić dobry sklep – wejdź tutaj.