• ul. Kłosowa, 63-410 Ostrów Wielkopolski

Jedną z najbardziej istotnych decyzji dla naszych dzieci jest dobór szkoły. Którą więc wybrać placówkę oświatową – prywatną czy państwową?

Jest takie powiedzenie, iż małe dzieci to jeszcze dosyć mały kłopot, a duże to już troszkę większy. Oczywiście to tylko takie przysłowie, nie można brać go do siebie, bo przecież dzieci nie powinniśmy rozpatrywać w dziedzinie “kłopotliwości”. Pomimo to, jak w każdej tego typu mądrości ludowej kryje się ziarno prawdy. A tak właściwie, na różnym etapie życia pojawia się wiele wątpliwości typu, jak spowodować, by nasze dziecko mało jak najlepiej, rozwijało się odpowiednio i czuło radość życia.

Szkoła

Autor: sunriseOdyssey
Źródło: http://www.flickr.com
Tego typu wątpliwości zwłaszcza dotyczą szkoły, a konkretnie wyboru między szkołą prywatną i publiczną. No tak, wybór szkoły nie jest wcale prosty, a wakacje to dla mamy i taty, którzy pierwszy raz posyłają dziecko do szkoły, okres stresu i niepewności. Bo jaka szkoła – poznaj naszą firmę – zapewni najbardziej skuteczną edukację. Jeśli chodzi o szkoły prywatne oraz państwowe, to jeden oraz drugi typ szkoły gwarantuje coś innego. Nieprawdą jest jednak to, że szkoły państwowe tak naprawdę są gorsze, bo wiele jest zależne od tego, do której szkoły się trafi, z jakimi nauczycielami będą lekcje i tym podobne. Tak samo, zbyt wiele mitów narosło w kontekście prywatnych placówek.

Bo jak prywatna szkoła (więcej na temat) podstawowa, to od razu dzieci z zamożnych rodzin, posiadające markowe ciuchy, z modnymi gadżetami, w których oceny są załatwiane przez rodziców. To oczywista nieprawda, a ponadto, coraz większa ilość rodziców decyduje się na wydatek w kwocie 400-500 złotych wierząc, że zagwarantują swojemu dziecku lepszą edukację. I jest w tym faktycznie dużo prawdy. W prywatnych szkołach bowiem najbardziej istotna jest indywidualna praca z uczniem, mniejsze klasy, bardziej przyjacielski i łatwiejszy kontakt z nauczycielem Z drugiej strony mamy dość znaczną ofertę zajęć pozalekcyjnch, tak więc wolny czas może być bardzo efektywnie zagospodarowany. W tym samym sensie jest bardziej łatwy dostęp do wsparcia dydaktycznego, większa protekcja, i co istotne, mniejsza szansa na spotkanie tak zwanego niezbyt pożądanego towarzystwa.

Co za tym idzie, mniejsza styczność z różnego rodzaju używkami, jak alkohol czy narkotyki. Bardzo ważną sprawą jest także to, że nauczyciel ma ciągły kontakt z rodzicem, dzięki czemu można informować o postępach w przyswajaniu wiedzy, a w razie czego szybko reagować. Coraz więcej jest tego typu placówek, zwłaszcza w dużych ośrodkach miejskich, jak Wrocław, lecz nie tylko.