• ul. Kłosowa, 63-410 Ostrów Wielkopolski

Jak wykorzystać narzędzie youtube w nowoczesnym marketingu

Youtube. Szerokie okno na świat. Źródło informacji, promocja własnego „ja” oraz własnych zdolności. Od dłuższego czasu to też fantastyczna popularyzacja własnej działalności. Przekonajmy się sami, że prowadzenie własnego kanału filmowego na tym serwisie, nie wymaga od nas nakładu środków finansowych, przy czym nie jest trudne.

projekt marketingowy

Autor: Epicantus
Źródło: http://www.flickr.com
Potrzebne są jedynie: energia , pomysłowość i – produkt, który mamy zamiar przedstawić szerszej publiczności. Reklamy wideo w YouTube stają się coraz popularniejszym sposobem dotarcia do konsumenta. Jednak ujrzeć w sklepie internetowym fotografię noży kuchennych, to nie to samo co zapoznać się z filmem na temat tego jak sprawują się w kuchni.

Produkt zaskarbia zaufanie, a my mamy pewność, że ewentualny zakup nie okaże się pomyłką. Jeszcze niedawno spot reklamowy jako forma promocji, głównie wskutek wysokich kosztów realizacji i emisji, osiągalny był jedynie dla najlepiej prosperujących firm.

W tej chwili dzięki postępowi technologicznemu a także kanałom youtube, z tej propozycji mogą czerpać korzyści także mniejsze firmy. Emisja na youtube jest darmowa a przy tym tania, albowiem filmy powstają przy pomocy amatorskiej kamery video. W wielu agencjach reklamowych utworzyły się nawet działy, specjalizujące się w realizacji niskobudżetowych spotów reklamowych przeznaczonych do emisji w sieci.

Firmy, mając na uwadze fakt, iż przyszło nam żyć w czasach gdzie główną formą przekazu jest obraz, odchodzą od powszechnie stosowanych form promocji, na rzecz obrazów wideo. Marketingowcy zdają sobie także sprawę, że mają do czynienia już z nowym pokoleniem, często niepodatnym na zwykły przekaz reklamowy – http://www.artefakt.pl/oferta/reklama-video-w-internecie (http://www.artefakt.pl/oferta/reklama-video-w-internecie).

Promocja w youtube dotknęła nawet firmy do tej pory tradycyjnie podchodzące do formy marketingu, np. banki. Należy jednak pamiętać, że umieszczenie firmowego filmu reklamowego na youtube to nie wszystko. Jeśli już zadbaliśmy, aby spot był ciekawy, zabawny i prowokujący do dyskusji, należy też wybrać właściwy do danej grupy docelowej gatunek spotu.

Dodatkowo, nawet jeśli film będzie mocno kreatywny, a dzięki temu promowany przez samych użytkowników internetu, to istnieje możliwość by tę promocję wzmocnić. Wtedy możemy liczyć na dużą oglądalność i pewny sukces rynkowy.