Audytor wewnętrzny systemu zarządzania jakością – czym się obecnie zajmuje i jakie są jego najważniejsze kwalifikacje?

Dziś priorytetowe znaczenie ma jakość. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i gdy decydują się na skorzystanie z określonych usług lub zakup artykułów, pragną wiedzieć, że jest to faktycznie znakomita inwestycja ich środków.

audyt na magazynie
Autor: Texas State Library and Archives Commission
Źródło: http://www.flickr.com
Firmy doskonale zdają sobie z tego faktu sprawę i wiedzą, że to właśnie gwarantowana przez nich jakość decyduje o ilości klientów, których są w stanie zainteresować swoją propozycją. Właśnie z tego powodu, coraz więcej firm funkcjonujących na dzisiejszym rynku wprowadza do własnej działalności systemy zarządzania jakością, które jak sama nazwa wskazuje, mają zagwarantować że sprzedawane wyroby oraz realizowane usługi są naprawdę najlepsze. Systemy tego rodzaju są objęte normą ustaloną przez ISO (kontynuuj czytanie). Rzecz jasna, system zarządzania jakością, podobnie jak każdy system tego rodzaju, musi zostać objęty audytem, który oceni czy jego mechanizm pracuje bez zarzutu. Audytor wewnętrzny systemu zarządzania jakością nie może więc narzekać na brak pracy i coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z usług takich specjalistów. Ogromnym zainteresowaniem wyróżniają się specjalne szkolenia, które przygotowują uczestników do pracy audytorów wewnętrznych systemów jakości.Audytor sprawdza w pierwszej kolejności czy wdrożony w danej firmie system jest zgodny z normą ISO i zasługuje na otrzymanie odpowiedniego certyfikatu. Sam system opiera się w dużej mierze na odpowiedzialności, którą na swoich barkach powinno dźwigać kierownictwo danej firmy. Poza tym, ważne jest także możliwie jak najbardziej odpowiedzialne planowanie rozdysponowania posiadanych zasobów oraz sprawdzanie czy konsumenci są naprawdę zadowoleni ze współpracy z firmą.



Audytor wewnętrzny systemu zarządzania jakością szkolenie to ciekawa pozycja w CV, wobec tego z całą pewnością dobrze jest zastanowić się nad uczestniczeniem w tego rodzaju szkoleniach. ISO oczekuje także, by w ramach systemu zarządzania jakością firmy przez cały czas powinny dążyć do udoskonalania swoich usług i produktów (poznaj więcej). Obecne coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na zastosowanie tego systemu, w trosce o jakość swojej oferty oraz zadowolenie konsumentów. Naturalnie dla klientów jest to jak najbardziej korzystna tendencja.