• ul. Kłosowa, 63-410 Ostrów Wielkopolski

Dzisiejszy marketing, jaki powinien być aby przynosić efekty?

Marketing w kolokwialnym przesłaniu jest identyfikowany z reklamą. Jest to tak rozpowszechnione przeświadczenie, iż nawet profesjonaliści czasem zawężają tę dziedzinę nauk ekonomicznych do tego fragmentu aktywności marketingowej. W klasycznym rozumieniu marketing miał badać pragnienia użytkownika, czasami stwarzać je, i troszczyć się o to żeby firma miała aktualne informacje o tym czego chce klient.

ozdobny flakonik z perfumami

Autor: Felix Padrosa Photography
Źródło: http://www.flickr.com

Równocześnie powinno się sprawić by klient jak najlepiej kojarzył przedsiębiorstwo i produkt lub usługę. Taka próba pokazania użytkownikowi iż poza przychodem frapuje nas człowiek jako taki nie musi być zaraz działaniem podyktowanym wyrachowaniem. Im w wyższym stopniu uczciwe staje się zaangażowanie przedsiębiorstwa w jakieś cel charytatywny tym odpowiedniej z punktu spojrzenia marketingu. Jednym słowem, jeśli zarząd firmy pożąda podarować jakiekolwiek środki na chlubny zamysł, czemu się tym nie pochwalić, konstruując w ten sposób korzystny wizerunek firmy.

Rzecz jasna dział marketingu winna też dbać o to, by w stosowny sposób zatroszczyć się o pragnienia konsumenta i spełnić jego oczekiwania. Również powinna zaspokoić wyczekiwania co do sposobu sprzedaży, niejako zapakowania towaru. (Stąd wymagania w bankach co do kostiumu pracowników). Współcześnie o to by nabywca jak najlepiej kojarzył przedsiębiorstwo dba się na niekiedy bardzo subtelnych poziomach, przyznaję czasem dosyć dyskusyjnych. Wykorzystuje się na przykład w działaniach promocyjnych woń.
W latach 90-tych XX w. dowiedziono, że wykorzystanie właśnie aromatu może podwyższyć sprzedaż towaru i tak narodził się tak zwany marketing zapachowy. Kliknij po więcej: kuszące zapachy. Jako przykład może tu służyć takowe ustawienie nawiewu wentylacji (www.smartvent.pl/smartbox/) w piekarni, aby zapach świeżego towaru rozchodził się po calutkiej okolicy piekarni – może to przynieść podwyższenie obrotów, bowiem z jednej strony pobudza głód konsumenta z drugiej natomiast strony aromat świeżutkiego chleba jest klarownym sygnałem, że wyrób który oferuje piekarnia jest najwyższej jakości.

kwiaty

Autor: jacinta lluch valero
Źródło: http://www.flickr.com

Marketing zapachowy wykorzystuje się też w innych sferach, przykładowo we fryzjerstwie lub w perfumerii. Stwierdzono, iż niektóre aromaty powodują u ludzi stan spokoju, co może ich nakłonić do korzystania z naszych usług a już z pewnością sprawi że choćby przelotnie zaciekawią się naszą działalnością i nasz towar zaistnieje w ich myśli.