• ul. Kłosowa, 63-410 Ostrów Wielkopolski

Dzisiejszy marketing, jaki powinien być aby przynosić efekty?

Marketing w kolokwialnym przesłaniu jest identyfikowany z reklamą. Jest to tak rozpowszechnione przeświadczenie, iż nawet profesjonaliści czasem zawężają tę dziedzinę nauk ekonomicznych do tego fragmentu aktywności marketingowej. W klasycznym rozumieniu marketing miał badać pragnienia użytkownika, czasami stwarzać je, i troszczyć się o to żeby firma miała aktualne informacje o tym czego chce klient.

ozdobny flakonik z perfumami

Autor: Felix Padrosa Photography
Źródło: http://www.flickr.com

Równocześnie powinno się sprawić by klient jak najlepiej kojarzył przedsiębiorstwo i produkt lub usługę. Taka próba pokazania użytkownikowi iż poza przychodem frapuje nas człowiek jako taki nie musi być zaraz działaniem podyktowanym wyrachowaniem. Im w wyższym stopniu uczciwe staje się zaangażowanie przedsiębiorstwa w jakieś cel charytatywny tym odpowiedniej z punktu spojrzenia marketingu. Jednym słowem, jeśli zarząd firmy pożąda podarować jakiekolwiek środki na chlubny zamysł, czemu się tym nie pochwalić, konstruując w ten sposób korzystny wizerunek firmy.

Czy opisywana tutaj kwestia jest według Ciebie niebanalna? Jeśli tak, to inne tego rodzaju informacje zobacz pod adresem, który zobaczysz tu. One też Cię zaciekawią.

Rzecz jasna dział marketingu winna też dbać o to, by w stosowny sposób zatroszczyć się o pragnienia konsumenta i spełnić jego oczekiwania. Również powinna zaspokoić wyczekiwania co do sposobu sprzedaży, niejako zapakowania towaru. (Stąd wymagania w bankach co do kostiumu pracowników). Współcześnie o to by nabywca jak najlepiej kojarzył przedsiębiorstwo dba się na niekiedy bardzo subtelnych poziomach, przyznaję czasem dosyć dyskusyjnych. Wykorzystuje się na przykład w działaniach promocyjnych woń.
W latach 90-tych XX w. dowiedziono, że wykorzystanie właśnie aromatu może podwyższyć sprzedaż towaru i tak narodził się tak zwany marketing zapachowy. Kliknij po więcej: kuszące zapachy. Jako przykład może tu służyć takowe ustawienie nawiewu wentylacji (www.smartvent.pl/smartbox/) w piekarni, aby zapach świeżego towaru rozchodził się po calutkiej okolicy piekarni – może to przynieść podwyższenie obrotów, bowiem z jednej strony pobudza głód konsumenta z drugiej natomiast strony aromat świeżutkiego chleba jest klarownym sygnałem, że wyrób który oferuje piekarnia jest najwyższej jakości.

kwiaty

Autor: jacinta lluch valero
Źródło: http://www.flickr.com

Marketing zapachowy wykorzystuje się też w innych sferach, przykładowo we fryzjerstwie lub w perfumerii. Stwierdzono, iż niektóre aromaty powodują u ludzi stan spokoju, co może ich nakłonić do korzystania z naszych usług a już z pewnością sprawi że choćby przelotnie zaciekawią się naszą działalnością i nasz towar zaistnieje w ich myśli.