Regeneracja belki skrętnej – symptomy usterki, naprawa, koszta

Tylna belka skrętna to podejście stosowane głównie w samochodach francuskich.


Podatność tylnej belki na skręcanie w zestawieniu z dobrze zestrojonym zawieszeniem znamiennie polepsza właściwości jezdne.




cena tylna belka
Autor: Ashlynn Pai
Źródło: http://www.flickr.com


Wystrój wnętrza biurowego
Autor: Kristin Nador
Źródło: http://www.flickr.com


Dodatkowo płaska konstrukcja belki gwarantuje zabudowę głębokiego bagażnika, co podwyższa walory użytkowe aut, jakie są w nią wyekwipowane. Następną zaletą jest względnie prosta opcja jej demontażu. Poprawna eksploatacja belki skrętnej nastręcza okresowej wymiany igiełkowych łożysk. Jeśli nie będziemy tego przestrzegać, belka ulegnie uszkodzeniu oraz potrzebna będzie jej naprawa. Podstawowym powodem dużej awaryjności belki jest brak objawów wyczerpania łożysk igiełkowych. Wszelkie odchylenia można przyuważyć dopiero po podniesieniu auta i sprawdzeniu luzu na kołach. O ile luz będzie wyczuwalny, powinno się wymienić łożyska igiełkowe na nowe. W poniektórych przypadkach niezbędne jest zdemontowanie belki, a w pozostałych wymiany można dokonać bez jej rozbierania. Profesjonaliści zajmujący się regeneracją belek skrętnych zalecają profilaktyczną wymianę łożysk co 60 tys. km. Gwarantuje to wieloletnią eksploatację tylnej belki skrętnej bez obaw o jej defekt. Zastosowanie się do tychże zaleceń, wbrew obiegowej opinii o zawodności oraz wysokich kosztach reperacji, czyni eksploatację belki skrętnej praktycznie bezproblemową. Wymiana łożysk igiełkowych to nieduża cena tylna belka będzie nam wówczas służyć całe lata.


Jeżeli jednakże zlekceważymy pierwsze symptomy uszkodzenia belki skrętnej, w niedługim okresie pojawią się następne, jednak już bardziej widoczne.




W czasie jazdy, szczególnie po nierównościach, mogą dać się słyszeć oddźwięki popiskiwania, jakie z czasem przekształcą się w głośne stukanie. Możemy także dostrzec wyraźnie gorsze prowadzenie auta, szczególnie w zakrętach.