Czy mój biznes coś zyska gdy wprowadzę program lojalnościowy dla konsumentów? Vademecum dla początkujących.

Profity dla konsumentów płynące z brania udziału w programach lojalnościowych mogą być tego warte. Często mają formę rabatów czy promocji. Kartę do zbierania punktów w programie lojalnościowym możemy wyrobić przy kasie – płacąc za zakupy, zarejestrować na stronie internetowej sklepu i wypełniając odpowiedni formularz oraz potwierdzając swoje konto drogą mailową.


Programy lojalnościowe
karty lojalnościowe
Autor: Robert S. Donovan
Źródło: http://www.flickr.com
stosunkowo szybko rozpowszechniły się. A jak to wygląda z drugiej strony?
Pierwsza sprawa jest taka, czy określona firma rzeczywiście wymaga wprowadzenia programu lojalnościowego i jeśli tak, to jakie cele chce poprzez jego wprowadzenie osiągnąć? Musimy pamiętać, że aby na tej płaszczyźnie osiągnąć zadowalające efekty, program powinien być stworzony przez cały personel, na który składają się przedstawiciele poszczególnych sektorów przedsiębiorstwa – np. sprzedaży, księgowości, działu prawnego, realizacji zamówień, PR i marketingu, jaki zwykle steruje ruchami zgranego zespołu i to na nim koncentruje się całkowita obsługa programów lojalnościowych. Naturalnie, bez wsparcia i bez przekonania szefostwa o słuszności wprowadzenia programu lojalnościowego, przygotowana akcja może nie nie zdać egzaminu. Na wstępie warto zapytać: czy mój biznes coś zyska kiedy uruchomię programy lojalnościowe dla klientów? Ile wizyt jednego klienta rocznie to bezpieczne minimum, które pozwoli rozpocząć program lojalnościowy dający realne korzyści dla firmy? Warto sprawdzić: programy lojalnościowe.
karta lojalnościowa
Autor: Morten Liebach
Źródło: http://www.flickr.com


Czy karty stałego klienta w branży niskomarżowej mają sens? Czy firma może sobie pozwolić na przesunięcia w obrębie programu, licząc na zwrot z poniesionych inwestycji. Istotna sprawa to to, iż wartość przygotowanych nagród rzeczowych nigdy nie może przekraczać zysków generowanych przez konsumenta, dlatego też zanim zaczniemy prace nad programem trzeba wykonać dokładną analizę finansową w perspektywie nadchodzących kilku lat. Zasady, cele i sposoby postępowania w różnych biznesach także będą inne.
Kiedy tylko obsługa programów lojalnościowych nie szwankuje, a warunki są jasne, konsumenci będą zadowoleni, program powinien dostarczać korzyści obu stronom. Więcej informacji - obsługa programów lojalnościowych.