Czym są tzw. programy B2B i na które rodzaje się one dzielą?

W dzisiejszych dniach funkcjonuje wiele sposobów na to, żeby budować efektywną więź pomiędzy spółką a końcowym interesantem, którym, co warto podkreślić, również może być korporacja.




środki do czyszczenia
Autor: mixtureusa
Źródło: http://www.flickr.com


logo
Autor: Pavel P.
Źródło: http://www.flickr.com


Idzie o to, żeby relacje między zbywcą a klientem były solidne i intratne dla obu stron transakcji.


Wymiana opon
Autor: iStock
Źródło: iStock


Przeto także różnego typu specjaliści od marketingu przygotowali tak zwane programy b2b. Dzielą się one na programy lojalnościowe oraz programy motywacyjne. Programy B2B (Business to Business) lojalnościowe to takowe, których celem jest przywiązanie klienta do pewnej marki. W który wariant można zdobyć taki cel? Najbardziej popularnym sposobem na to jest przekazanie kontrahentowi tak zwanej karty lojalnościowej, dzięki jakiej można by przykładowo zbierać jakieś punkty. Po osiągnięciu wcześniej ustalonej ich ilości, klient jest upoważniony do odebrania jakichś profitów. Tego rodzaju rozwiązania używają np. wszelakie sieci zajmujące się handlem.


Programy B2B zachęcające natomiast, jak sama nazwa wskazuje, motywują klientów do wykonania wcześniej uzgodnionych działań, żeby w końcu zdołać czerpać z tego jakiekolwiek uzgodnione wcześniej korzyści. Dla przykładu korporacja może wdrożyć programy B2B motywacyjne, żeby skłonić swoich kadrowiczów do bardziej skutecznej roboty. Najbardziej popularnymi do osiągnięcia tego zamysłu metodami jest zorganizowanie jakichś bezpłatnych szkoleń lub wycieczek konsolidacyjnych.




W taki wariant członkowie personelu będą wewnętrznie zobowiązani do poniekąd odwdzięczenia się za takowe podarunki swej spółce. Będą starali się osiągać jak najlepsze wyniki swej pracy, aby te były jak najbardziej widoczne dla pracodawcy.