Czy tzw. programy lojalnościowe są skuteczne?

Programy lojalnościowe na dobre weszły w strategię wielu krajowych firm, jakie dostrzegły korzyści płynące z ich realizacji.
Od wyboru docelowej grupy zależy, w jaki sposób wyglądała będzie akcja, dlatego że programy B2B troszkę różnią się od siebie.

billboardy

Autor: genebrooks
Źródło: http://www.flickr.com
Szczęściem na rynku działają kompetentne firmy, specjalizujące się w przygotowaniu jak też kierowaniu programami lojalnościowymi. Ich erudycja jak też doświadczenie pozwalają stworzyć interesujący projekt, który przyciągnie uczestników a także utrzyma ich aktywność na długi czas. Lojalnościowe programy służyć mogą rozmaitym zamiarom. Zwykle wykorzystywane są między innymi do budowania pozycji rynkowej, zdobywania nowych a także retencji dotychczasowych klientów czy też utrzymania z nimi ciągłej komunikacji. Całość zależy od tego, na jakim etapie rozwoju jest organizacja oraz poszczególne towary, z jakimi ograniczeniami rynkowymi jednostka się spotyka bądź od poziomu konkurencyjności w danej branży. Jednak aby plan wsparcia sprzedaży spełniał swe funkcje, powinien być interesujący, angażujący, jednakże przede wszystkim przynosić realną korzyść.
Bazą przygotowań jest nadmienione wyznaczenie celu działania – najlepiej spójnego ze strategią firmy, ale także odpowiedni dobór docelowej grupy, do której projekt zostanie skierowany. Od tego właśnie zależy metoda jego komunikacji, dobór mechanizmu oraz wybór nagród. Jednak czy można przygotować jeden program kierowany do tak zróżnicowanych odbiorców? Całość zależy od segmentu, w jakim funkcjonujemy.

Jednak obojętnie, czy program skierowany jest do partnerów biznesowych, albo do konsumentów, jedno jest pewne, liczy się końcowy efekt, zdobycie konkretnych wskaźników czy też zwrotu z inwestycji.