Posiadasz firmę, którą chcesz zareklamować? Zobacz, w jakich mediach warto to robić i jaka instytucja może być w tym pomocna

Reklama jest dźwignią handlu – to prawidło znane od wieków. Kiedy zakłada się pierwszą firmę, początki są trudne. Trzeba rozeznać się na rynku, uregulować wszelkie formalności urzędowe i zacząć działania (usługi lub sprzedaż). W krótki czasie można dowiedzieć się, iż aby odznaczyć się spośród grona innych przedsiębiorców, należy wprowadzić prawidła reklamy.
czytaj o współpracy z agencją reklamową
Autor: EU-OSHA
Źródło: http://www.flickr.com
Jak to uczynić? Prasa czy TV? Outdoor czy Sieć internetowa? Form reklam w Polsce jest Mnóstwo. Trzeba umieć zdecydować się na te, które są najlepsze dla określonego zlecającego. Trzeba potrafić wybrać te, które niewielkimi kosztami przełożą się na większy zysk. Chociaż wydaje się to sprawą łatwą, naprawdę jest dość trudne. Trzeba orientować się, które medium jest odpowiednie. Należy orientować się, jakie na rynku są ceny. Trzeba orientować się, w jakiej wysokości można uzyskać rabaty. Dzisiaj to niezwykle istotne, gdyż firmy w zakresie jednego medium – przykładowo gazety – dostają przeróżne kwoty za powierzchnie na reklamę. Co więcej – jeżeli ktoś nie ma rozeznania w tym zakresie, może otrzymać, a później zaaprobować zbyt dużą cenę. Dlatego, jeśli dana firma chce podjąć działania w tym kierunku, tak istotna zdaje się współpraca (przewoźnicy współpraca) z agencją reklamową.




współpraca z agencją
Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com
Co współpraca z agencją reklamową jest w stanie dać? Nade wszystko kompleksowość. W agencji zatrudnieni są fachowcy, którzy doskonale znają polski rynek medialny. Zdają sobie sprawę, jak określony produkt zareklamować, jakie wybrać dla niego medium (gazeta, TV czy Internet; a może ”z całego tortu” po trochę), jakie są stawki (trzeba wspomnieć, iż agencje posiadają specjalne zniżki i dostają cenę zdecydowanie niższą niż klient indywidualny). W swym teamie mają częstokroć grafików, zatem bez żadnych kłopotów sami przygotują kreację reklamową. W jaki sposób znaleźć dobrą agencję? Najszybciej wyszukać w Internecie (dziś na dobrą sprawę w prawie każdym mieście działa jakaś agencja). Warto sprawdzić portfolio i dowiedzieć się, dla jakich firm agencja przeprowadzała kampanie wcześniej – to odpowiednio szybko przyniesie pogląd na to, z kim mamy do czynienia. Skrótowo – jeśli nie macie pojęcia, jak dobrze przeprowadzić kampanię, nie bójcie się zatrudnić agencji. To może być wasz najlepszy ruch.