Działanie części do samochodów

Świeca żarowa jest grzałką wbudowaną w ściankę głowicy silnika, a jej aspekt grzejny usytuowany jest we wnętrzu kolektora ssącego. W silnikach z wtryskiem pośrednim miejscem ulokowania jest komora wstępna lub komora wirowa. Na skutek przepływu prądu elektrycznego z akumulatora spirala silnie nagrzewa się oddając ciepło zasysanemu powietrzu z kolektora co skutecznie ułatwia rozruch. W silnikach z wtryskiem pośrednim świeca żarowa grzeje komorę, ułatwiając odparowanie paliwa i samozapłon.ważny tekst (sprawdź te propozycje)Użycie świecy żarowej jest bardzo ważne w silniku z wtryskiem pośrednim (np. 4C90), gdzie odbywają się większe straty ciepła w komorze wstępnej, sterownik do świec żarowych podtrzymuje jej pracę jeszcze przez jakiś czas po uruchomieniu silnika. Ma to na celu zapewnienie stabilności obrotów biegu jałowego i uniknięciu drgań. Albowiem w silniku wysokoprężnym o wtrysku pośrednim w komorze wstępnej dochodzi do zapłonu paliwa – to w nich zwykle montuje się świece żarowe. Silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają użycia świec żarowych w trudniejszych warunkach rozruchu (np. w czasie mrozu, po mocnym wychłodzeniu silnika). W swym działaniu świece żarowy, która jest elektrycznym grzejnikiem, zastosowano prawo Joule’a, gdzie przy przepływie prądu elektrycznego przez rezystor powstaje ciepło. Po włączeniu napięcia zasilającego świecę temperatura spirali grzejnej wzrasta do

momentu, gdy moc oddawana do otoczenia w postaci ciepła zrówna się z mocą doprowadzonego prądu. Jeżeli pominąć niewielkie utraty energii w przewodach doprowadzających prąd do świecy żarowej, to całość dostarczonej energii elektrycznej zostaje zamieniona w ciepło. Spirala grzejna to przeważnie kilka zwojów drutu oporowego.
Cechą charakterystyczną silnika wysokoprężnego jest przebieg spalania różniący się od tej reakcji w silniku benzynowym. O ile w tym ostatnim zapłon mieszanki jest w wyniku iskry elektrycznej ze świecy zapłonowej, o tyle w silniku wysokoprężnym najpierw dochodzi do sprężenia powietrza do bardzo wysokiego ciśnienia (stąd nazwa tych jednostek – wysokoprężne). Sprężone powietrze osiąga wysoką temperaturę i wtenczas wtryskiwane jest paliwo – następuje zapłon.Jednak w wypadku zimnego silnika Diesla obowiązkowe jest wstępne podgrzanie komory spalania, aby umożliwić zapoczątkowanie zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.
Spodobał Ci ten tekst? To świetnie, sprawdź stronę (http://horyzont.net.pl/wycieczka/paryz/) pod tym adresem. Zobaczysz tam większą ilość informacji na podobny temat.
Do tego właśnie potrzebne są części samochodowe- .
Świece żarowe podgrzewają powietrze w komorze spalania do wymaganej temperatury w czasie od kilku do kilkunastu sekund. O tym, że pracują mówi zapalona pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej (zazwyczaj z symbolem spirali). Włącza się, gdy przekręcamy kluczyk w stacyjce. Z zapaleniem silnika należy zaczekać aż nie zgaśnie.